Bronisław Wildstein Bronisław Wildstein
24362
BLOG

Drodzy Salonowicze,

Bronisław Wildstein Bronisław Wildstein Polityka Obserwuj notkę 111

Obiecałem Państwu rozstrzygnięcie konkursu na kontynuację losów bohatera "Doliny nicości", Adama Wilczyckiego. Zanim to jednak zrobię muszę raz jeszcze wytłumaczyć decyzję wycofania się z "Salonu 24". W odpowiedzi na moje pożegnanie pojawiła się spora liczba wpisów zachęcających mnie do pozostania na portalu. Były to wypowiedzi niezwykle miłe, ale wywołujące poczucie winy. Na prawdę, przyczyną mojej decyzji jest wyłącznie brak czasu. Obok pracy w "Rzeczpospolitej" przygotowują właśnie nowy, cotygodniowy program telewizyjny, który będzie kontynuacją "Cieni", ale będzie miał odmienną formułę i poszerzoną tematykę. Wszystko to wymaga czasu, a jeszcze chciałbym kontynuować swoją aktywność pisarską.
Moja przygoda z "Salonem była dla mnie – w sumie – bardzo miła i pouczająca. Niezależnie od działalności wszelkiej maści funkcjonariuszy "doliny" tym razem przekwalifikowanych na krytyków literackich. Zauważyłem, że ta użyta przeze mnie poprzednio formuła wywołała poruszenia a nawet oburzenie. Wyjaśniam więc, że nie określam w ten sposób, broń Panie Boże, wszystkich tych, którym nie podobała się moja powieść, czy krytycznie nastawionych do moich poglądów i działalności. Chodzi o bardzo szczególny typ ludzi, którzy za wczasu wiedzą co sądzić o tym co napiszę, a potem jedynie próbują przypasować (w najlepszym wypadku) epitety do tekstu. Zresztą nie ma co się rozwodzić: jaki jest funkcjonariusz każdy widzi. Niefunkcjonariuszy, którzy poczuli się dotknięci, przepraszam.
Tłumacząc się brakiem czasu przed Społecznością "Salonu" nie twierdzę, że to decyzja definitywna. Może w przyszłości uda się mi lepiej ułożyć swoje obowiązki i zawitać do Państwa, co będzie dla mnie prawdziwą przyjemnością.
Konkurs wygrał Josey Wales za "Szkic losów". Jest tam i pomysł: Wilczycki jako polski Easy Rider i obrazy Bieszczad i pointa. Jest też tak potrzebny nam optymizm, którego fundamentem w tym wypadku jest wiara w internet (i nie tylko). "Szkic" wydaje się mi projektem całkiem dobrego scenariusza. Jeszcze raz dziękuję Josey'owi i gratuluję.

Dziękuję Wszystkim
z przyjaźnią
Bronisław Wildstein

 

                             **********************

 


OD WYDAWCY:

Wyróżnione przez Autora osoby:

Josey Wales
Artur Bazak,
bond, mayday,
*andy,
Maximus,
strażniczka,
kryska,
placebo,
m_nocny,
janmucha,
Junona,
Moherowy Fighter,
Gryfik

Prosimy o kontakt: mwydawnictwo@mwydawnictwo.pl ; w temacie „dolina nicości”.

 

 

"DOLINA NICOŚCI" JUŻ W KSIĘGARNIACH! Wierzę, że kolejne odcinki powieści będą zaczynem gorącej dyskusji. Liczę na Was, na Wasze uwagi i oceny. Proponuję Wam również zabawę. Zainteresowani mogą kontynuować powieść na własną rękę. Będą odgadywać intencje autora, a może tworzyć dla nich interesujące uzupełnienie, albo ważny kontrapunkt. Dla najciekawszych wypowiedzi przewidziane są symboliczne nagrody.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka